Jelenlegi hely

A Corvette története

AZ USA az ipari termelésben első helyen állt, de ennek ellenére nem volt egy igazi amerikai sportautó.

A Chevrolet volt a legnépszerűbb márka a Ford mellett. Harley Earl a Chevrolet vezetője találta ki, hogy egy kétüléses nyitott sportautó jelenjen meg a kínálatukban.

1952-ben Kaiser DKF-161 volt az első műanyag karosszériás autó, ebből mindössze 1000db készült.

1953 januárjában New York-ban mutatták be a kétüléses Corvette C1-et.
Ez volt az első sorozatgyártású üvegszálas műanyag karosszériás autó.

 

1954-ben újabb verziók jelentek meg.

Corvair

Nomad

Az első szériába beépített 152 lóerős motorok gyengének bizonyultak, ráadásul a 3,8 literes hathengeres motorhoz egy kétfokozatú Powerglide automata váltót kapcsoltak.

Ezzel egyidőben a Ford bemutatta a 2 üléses Thunderbird-öt.

1955-ben jelentek meg a Corvette-ekben a nyolchengeres 195 lóerős motorok. Ez Zora Arkus Duntov nevéhez fűződik. A karosszériát módosították, az autó súlyát csökkentették, a futóművét átdolgozták, ezzel egyidejűleg az árát csökkentették.
                     

1956-ban 4,3 literes V8-as motorok kerültek az autókba, ezek 228 lóerővel bírtak. Ekkor már sok extrát kínáltak az autókhoz: motoros tető, állomáskeresős rádió, motoros ablak.

1957-ben a szívócsőbefeskedezéses változat 4,6 literes lett. A Ramjet nevű befecskendezéses Corvette 283 lóerővel rendelkezett. A Chevrolet elérte a 283 cui-t, így az "1HP per Cubicinch" (1 lóerő/köbhüvelyk) szlogennel hirdette autóit.

1958-ban a karosszériát áttervezték, hosszabb, szélesebb és nehezebb lett, ezenkívül a krómozott fogak számát 13-ról 9-re csökkentették és az autó fényszórói megduplázódtak.

1961-ben a General Motors William L. Mitchell-t bízta meg a Corvette fejlesztésével.
Még ebben az évben bemutatták az XP-700-at.

1953-1963-ig gyártották a C1-se Corvette-t. Összesen 67 795 darabot gyártottak belöle.

1963-ban megjelent a Corvette második generációja. Ez volt a Sting Ray (mérges rája).
Jellegzetes külseje a mai napig meghatározza a Corvette formáját.
                                        

1964-ben megszűnt a hátsó ablak megosztottsága.

1968-ban megjelenik a C3. Ez egy nagyon népszerű típus volt. A típus elkészítésében szerepet járszott William L. Mitchell, Larry Shinoda, Schinella és George Augersbach is. 1969-ban az autóba kisebb kormánykereket szereltek be, így nagyobb lett a hely.

1970-ben ismét kisebb változásokon megy át az autó.
Átformálták az üléseket, automata biztonsági övek kerültek bele és oldalszellőzőket kapott.

1973-ban az első fém lőkhárító már eltűnt, de a hátsó megmaradt.

1978-ban jelent meg a Pace Car Corvette is.
1983-ban készítették az utolsó C3-ast.

1983-ban megjelent a negyedik generáció. 1996-ig megőrizte jellegzete formáját.
Nagy népszerűségre tett szert, hiszen az ára fele volt, mint a hasonló kategóriás sportkocsiké.

 

Corvette napjainkban

A 2008-as Corvette cabrio és cupe változatban kapható.
V8
-as 6,2 literes motort kapott. Az autó 436 lóerős és 586 Nm a nyomatéka.

Géder Melinda